[COVID-19] Hvad du kan gøre under Corona-krisen

COVID-19

Information from Trivec

Dear customers, we understand the challenging time you are facing with the COVID-19 outbreak and we will do our best to support you in the months to come. On this page you can read the latest information from us related to the coronavirus.

Activate the delivery module in Trivec POS – so you can deliver food via delivery services

During this difficult time with the Covid-19 outbreak we like to inform all our customers how to activate the Delivery Module in their Trivec POS system. To be able to support people at home with food delivery.

How to activate the delivery module in Trivec Domino 

Read our step-by-step guide on how to activate the delivery module in Trivec Domino. If you need help activating the module, please contact our support at +45 78 70 62 70.

Trepartsaftale skal hjælpe lønmodtagere

Den danske regering og arbejdsmarkedets parter giver en hjælpende hånd til de medarbejdere, der er i fare for at miste deres job på grund af corona-udbruddet.

Aftalen gælder for lønmodtagere på alle de private virksomheder, der er ekstraordinært hårdt økonomisk ramt som følge af COVID-19 og derfor står overfor at skulle varsle afskedigelser for mindst 30 pct. eller mere end 50 ansatte. I det tilfælde får virksomheden en lønkompensation fra staten på 75 pct. af de pågældende medarbejderes løn, dog maksimalt 23.000 kr. pr. måned, såfremt de undlader at varsle fyringerne. For timelønnede udgør den statslige lønkompensation 90 pct., dog maksimalt 26.000 kr. pr. måned.

Den midlertidige kompensationsordning vil gælde fra 9. marts til 9. juni 2020.

Med aftalen kan tusindvis af lønmodtagere, der ellers ville være blevet fyret, beholde deres job og løn, indtil den ekstraordinære situation på arbejdsmarkedet er i bedring.

Er du virksomhed eller organisation, kan du få mere information på Erhvervsstyrelsens hotline på tlf. 72 20 00 34 (hverdage 08.30-16.00 / fredag 09.00-15.00) 

Læs mere